Stránka 1 z 1

dechové potíže

Napsal: pát 09. pro 2011 18:53:21
od HaKo
Je mi 52 let a tiky mám v různých intenzitách a projevech zhruba od svých 10 let. Co všechno jsem musela vydržet nemá cenu popisovat (každý ví své), jako "novinku" jsem zhruba před 19 lety začala mít "divné" dechové problémy jako že nešlo dodechnout, pořád jsem musela zhluboka chytat dech atd a bylo to strašně fyzicky (ale i psychycky) vyčerpávající. Prošla jsem x vyšetření, které jak jinak byly všechny negativní a na mě každý koukal jak na hypochondra, případně blázna. A teprve tak 3 roky zpět mi to docvaklo. Jasně, po vyšetření u prof.Růžičky v Praze bylo jasno. Na jedné straně úleva že konečně vím na čem jsem, na druhé straně je jasný, že je to doživotní.Možná.Protože díky Bohu, vždycky je naděje. A tak mě zajímá, má někdo taky takové příznaky? Mějte se všichni pěkně. HaKo :)

Re: dechové potíže

Napsal: sob 10. pro 2011 22:35:23
od Pavlína Radová
Zdravím,
co si pamatuji, tak vloni měl tyto potíže jeden náš souputník, pomohlo mu nasazení léků - Abilify a slabá antidepresiva. Vy něco polykáte?

Re: dechové potíže

Napsal: ned 11. pro 2011 8:05:42
od HaKo
Pavlína Radová píše:Zdravím,
co si pamatuji, tak vloni měl tyto potíže jeden náš souputník, pomohlo mu nasazení léků - Abilify a slabá antidepresiva. Vy něco polykáte?



Jé děkuji za zprávu, já myslela že jsem v tomhle "oboru" exot, že mít "tiky v dýchání" nikdo nemůže mít. Jasně že polykám, beru Zoloft a Rivotril. Snažím se brát jen takovou mírnou dávku, aby mě to zmírnilo potíže a přitom abych nebyla moc KO. Vzhledem k tomu, s čím jsem se musela vypořádat za 15 let než se díky prof.Růžičkovi "přišlo" na to proč mám ty potíže, je to po lékách už tak trochu brnkačka. Ale stejně mám výkyvy, kdy je to lepší a někdy horší. Ale to má asi každý.No což, každý se musíme s něčím poprat. Mějte se hezky. Hana K.

Re: dechové potíže

Napsal: ned 11. pro 2011 21:48:04
od Pavlína Radová
Hano,
nechci, aby to vypadalo, že jsem dealerem Abilify. Mí kluci už dlabali leccos, ale to Abilify jim pomáhá nrjvíc. Blbý je, ýe ho nemůže předepisovat neurolog, ale jen psychiatr. Je to velmi drahý lék na pojišťovnu, pro nás ten doplatek jde. Zkuste se pozeptat. Je to na stabilizaci dopaminu. Držím palce.

Re: dechové potíže

Napsal: úte 13. pro 2011 7:43:09
od Andrea
Dobrý den Hano a Pavlíno
Náš syn (skoro 15 let) mívá "dechové" tiky tak od necelých 6-ti let. Nejhorší je ten, kdy jakoby zhluboka vdechuje (zní to jakoby se nemohl nadechnout a dýchal hodně hlasitě a ztěžka) to ho za chvíli bolí v krku, zakuckává se slinama a pod.
K ABilify. I my už máme předepsán tento zázrak společně se Stratterou. Haloperidol mu dr. konečně vysadila. Sice tiká o závod a stále nemůže v klidu usnout, ale je hodný, vyrovnaný a dokonce je schopný se SÁM UČIT. Navíc ABilify bere necelých 14 dní a Stratteru necelý měsíc, tak pořád máme naději, že účinek ještě nastoupí a tiky se zmírní.
Tak všem hodně síly a hezký den.

Re: dechové potíže

Napsal: úte 13. pro 2011 21:53:55
od Pavlína Radová
Andreo,
a je ta Stratera nutná? My ji taky měli, klukům po tom bylo špatně. To Abilify má dobré pokrytí. Bohuželo jsem si to uvědomila, až když si ho Šimon vysadil, byl úplně vyřízený. Dávám jim k tomu 2 EYE Q a Vojta díky dlaze přešel na poloviční dávku, tj. 5mg. Je to hrozně těžký, co víc ublíží? Chemie nebo totální vyčerpanost z tiků, tuhnutí, předráždění. Šimona pár dnů bez léku mi bohužel dali nahlédnout, že se nic nelepší. Vloni touto dobou nic nedlabal a šlo to. Ach jo. Zato ta dlaha . máme 4. - 10 cm vysokou a to je poslední. Nemá takové nutkání se kousat. Hurá! Jinak je to bubák, který trpí "svojí příšernou rodinou".
Zvládněte Vánoce udatně a pokud možná v pohodě.

Re: dechové potíže

Napsal: stř 14. pro 2011 12:28:47
od Andrea
Pavlíno já už nevím. Stratteru dostal, když ještě bral Haloperidol... byl úplně mimo. Nebyl schopný si nic pamatovat. Teď sice tiká, ale sám se učí. Dostal jedničku z dějáku...včera se šel sám od sebe učit ruštinu. Plánoval si, že dneska bude drtit fyziku. Jakoby ho to najednou začalo bavit, když udrží myšlenku, vidím velký posun. Sám ohodnotil, že až na tiky se cítí mnohem lépe. Konečně není utlumený... doufám, že přes léto vysadíme Stratteru- píšou, že by neměly být problémy z vysazení.
Dívala jsem se na Polské forum a taky tam neberou jen ABilify, ale vždy něco k tomu... někteří teda. Ale vím, že naše dr. předávkovává a dává silné zbytečně moc léků, tak když to jde, vždycky to tak nějak sama ubírám... a čekám...
K dlahám blahopřeju a držím palce. A závidím, že je Vojta ochoten je nosit. My je máme v krabičce... a doufám, že ho každou chvíli ukecám, abychom to zkusili znova.
Místo Eye Q dávám jen lžíci lněného oleje. Četla jsem, že pro tureťáky je rybí tuk problémový... a navíc to vyjde mnohem levněji. ;) Taky přeju všem klid a pohodu.

Re: dechové potíže

Napsal: čtv 15. pro 2011 12:13:14
od HaKo
Andreo, Pavlíno
tak si myslím, že nemám "právo" si stěžovat. Je mi moc líto vašich dětí (v podstatě všech takových dětí). I když moji rodiče to asi taky měli tak, ale teď mám pocit, že je to pro mě "lepší" když to mám já a ne moje děti.
Andreo, to jak popisujete to dýchání svého syna, jo to tak znám.
Pavlíno, vy ještě ke všemu to máte u dvou dětí?
Jestli můžu dotaz, ta dlaha je dobrá k čemu?
Přeji hodně síly a trpělivosti. Hana K.

Re: dechové potíže

Napsal: úte 21. srp 2012 19:44:54
od ivanatoro
nám narobil abilify len samé problémy.všetko sa zhoršilo :-(